25 June 2012

Visoka temperatura

Po nekaj dneh nabijanja kilometrov po italijanskih avtocestah, se je bilo kar prijetno spet vrniti nazaj v Rim. Temperature krepko čez 30°C so običajne za ta kraj in letni čas in jih relativno dobro prenašam. Tega pa ne bi mogel trditi za svoje domače mikroorganizme, ki  se trudijo narediti dobro delo in me razveseliti z svežim in okusnim pivom.

Ko odklenem vrata in vstopim v zatemnjeno stanovanje, mi značilen vonj zaprtih rimskih prostorov, pomešan z vonjem pivovarskega obrata, zatolče še tisti kanček upanja, da temperatura v fermentatorju vendarle ni zlezla preveč visoko. Takoj sem dobesedno stekel v pisarno, ki sliši tudi na pomožno ime varilnica in se zgrožen zazrl v digitalni termometer, ki je kazal temperaturo 26,4°C. To je skoraj stopinjo in pol več, kot je zgornja meje delovne temperature kvasa Wyeast Franch ale # 3711. Edina rešitev, ki jo imam v tem trenutku in tudi nasploh, je mokra brisača, ki sem jo zavil okoli posode za vrenje in upanje, da ni večje škode, saj je kvas že naredil svoje in se vlegel na dno, ter se spravil k počitku. Prvič, odkar se je vrenje končalo, sem tudi odprl posodo in pokukal vanjo. Vonj me je navdal s kančom optimizma in upanjem, da bo, kljub vsemu, vse v redu. 

Po končanem vrenju bi moral po teoriji, ki se je drži večina domačih varilcev, pivo pretočiti v drugo, tako imenovano sekundarno posodo za vrenje in na ta način ločil kvas od piva. V tej posodi se potem pivo še dodatno prečisti in je tudi manj nevarnosti, da bi se kvas, pri višjih temperaturah (v tem primeru) začel nenavadno obnašati in povzročati težave. Vendar nekateri tega postopka ne prakticirajo, saj trdijo, da ni bistvene razlike v kvaliteti piva, če to ostane na kvasu, hkrati se pa rešijo rizika kontaminacije, saj pri vsakem odpiranju posode in pretakanju, obstaja nekaj možnosti, da odzadaj uleti kakšen... nebodigatreba. 


Čas je, če ni že prepozno (gulp...), da Take Me Away Spiced Saison pretočim v steklenice. Verjetno bo moral zaradi drugih obveznosti počakati še dan ali dva, v tem času pa bom moral kontrolirati temperaturo. Kakor koli, če je, je škoda že narejena. Pustil sem svojo kolonijo mikroorganizmov samo in nemočno, v tem krutem svetu. Kesam se in prisežem, da se ne bo več ponovilo. Vsaj hladilnik moram nabaviti in vsi bomo bolj mirno spali.

Previsoka temperatura in hladilni sistem

No comments:

Post a Comment