13 April 2013

Timelapse bottling day


Update:
14. april 2013   12:45

evo, še fotkica včerajšnega kuhanja. Avtoportret z levo roko...dobesedno!

Včeraj ob 18h sem cepil pivino s kvasom. Za enkrat se v fermentatorju ne dogaja še nič očitnega, kar me malo skrbi. Je pa res, da je posoda v hladilniku in trenutna temperatura nekje na sredini fermentatorja je 18,6°C in počasi raste, kar pomeni, da se znotraj vendarle dogaja neka reakcija. Tudi prejšna sarža, ki je bila narejena z istim kvason (beri prejšnji post) je začela vreti nekam sramežljivo, pa se je potem kvas tako razbohotil, da je zalival veho. Večkrat sem jo moral očistiti, da je lahko sploh opravljala svojo funkcijo.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Special bitter je pod streho, oziroma sem ga tokrat zapakiral izključno v flaške. Nekaj v malo večje, večino pa v pollitrske. Čeprav mi najbolj ugajajo 0,33l, je z njimi največ dela, zato običajno v njih napolnim samo dva do tri litre. Da ne bi preveč dolgovezil, sem zmontiral en kratek filmček, kjer je tri in pol urno mukotrpno delo, zgoščeno v dobro minuto in pol. Mislim, da ni treba posebaj povdarjati, da znamenita skovanka “slušaj najglasnije“, pride v tem primeru še posebaj v poštev, z ozirom na to, da je to moj prvi poizkus komponiranja glasbenih vložkov...sploh!

Naj tukaj dodam še eno prigodo. V bistvu je bolj šlamparija, ki bi jo moral v bistvu zamolčati,  pa vendar. V vsej svoji nonšalantnosti in prepričanju, da imam zadeve naštudirane in pod nadzorom, sem skoraj pozabil dodati v kanister za flaširanje dozo dekstroze, ki je potrebna, da se v pivu razvije CO2. Spomnil sem se v zadnjem trenutku, ji na hitro razstopil v vodi in dezinficiral v mikrovalovni pečici.
Postopek je običajno tak, da damo razstopljen in razkužen sladkor na dno posode za stekleničenje, čez pa iz sekundarnega fermenratorja pretočimo pivo. Sladkor se tako enakomerno pomeša s pivom in steklenice so vse identično karbonatizirane. V tem primeru sem pa zlil sladkorno razstopino v posodo za flaširanje šele, ko je bila ta že skoraj polna. Ker vemo, da je vsako poseganje v pivo, zaradi morebitne okužbe lahko tvegano, sem se izognil kuhalnici in posodo samo nekoliko zavrtel in počakal, da se sladkor pomeša s pivom.
Čez kakšen teden, ko bo sladkor v steklenicah povrel, bomo videli ali se je zadeva izšla.

Sedaj pa na delo. Danes se kuha!!
Ura je 10:13 in na vrsti je Extra Special Bitter!

No comments:

Post a Comment