28 May 2012

Za začetek


Po trdih in bolečih kolenih sodeč, je minilo vsaj že 30 let od tega, ko sva s prijateljem Obijem doma zvarila prvo pivo. V pomanjkanju znanja in surovin sva si pomagala s takrat zelo priljubljeno hrvaško revijo Sam svoj majstor. Sestavina sva nažicala pri znancih, ki so imeli veze v Pivovarni Union, okoli katere sva v rani mladosti trgala hlače. No, tista žlabudra je bila seveda popolnoma neužitna, je pa pustila globoko v malih možganih skrit detonator in samo vprašanje časa je bilo, kdaj ga bo razneslo. Na žalost je trajalo predolgo.

Obiski bavarskih in belgijskih pivnic so počasi prilivali olje na ogenj, dokler nisem pred približno desetimi leti na TVju gledal nekega dokumentarca, ko je nekdo iz garaže, na, iz palete narejenem vozičku, privlekel majhno pivovarno. 

Oppa!..to pa je nekaj! To pa je stvar, ki se jo zagotovo bolj splača imeti v garaži, kot avto, ki mu, če ga še tako glancaš, vsak dan za kakšen odstotek pade vrednost. Seveda sem šel še pred koncem oddaje pogledat na internet, kaj se dobi na trgu. Po nekaj dneh relativno intenzivnega iskanja, nisem prišel prav daleč. Nekaj proizvajalcev profi opreme je bilo premalo, da bi me stvar bolj potegnila, sem pa seveda o vsem razlagal prijateljem in vsem, ki so me hoteli poslušati in se s tem kuril, da bom vendarle nekoč zvaril dostojno pivo.

Zgodba se je sunkovito spremenila pred štirimi leti, ko sem se preselil v Italijo in kmalu odkril, da je ta dežela postala pravi pivovarski fenomen. Ne samo to, da premore Italija v tem trenutku skoraj 400 mikro pivovarn in beershop-i rastejo kot jurčki po poletnem nalivu. 

Kar je tehtnico prevesilo na mojo stran in je torej razneslo tisti detonator je, da se danes vse, kar domači pivovar potrebuje, da kupiti v secializiranih trgovinah, predvsem pa na internetu. Prvi nakup so bile knjige, kjer sta dobri, stari stric Amazon in njegov prijatelj eBay, nepogrešljiva. Potem je sledil nakup pivovarne, to je 30 literski lonec, dve plastični kanti in nekaj pribora, kar je prispelo iz obljubljene pivske dežele Belgije.

Tako sem postal domači varilec ali Homebrewer.




2 comments:

  1. BRAVOOOO,.. sedaj pa bo LaškiUnion dobil pravo konkurenco. Čakam na delnice :-)

    ReplyDelete
  2. Pazi...ne bodo poceni! ;-)

    ReplyDelete